دبیر ستاد توسعه زیست فناوری معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری گفت: به دنبال آن هستیم که پربیوتیک‌ها را در تولید مرغ جایگزین آنتی‌بیوتیک‌ها کرده تا مرغ‌های بدون آنتی‌بیوتیک در کشور تولید شود.

 

به گزارش انجمن وت به نقل از خبرگزاری تسنیم، قانعی دبیر ستاد توسعه زیست فناوری معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری در مراسم امضای تفاهمنامه همکاری در زمینه توسعه زیست فناوری دامپزشکی با سازمان دامپزشکی کشور اظهار کرد: زیست‌فناوری به سلامت، افزایش درآمد، سرمایه‌گذاری، امنیت غذایی و اقتصاد مردم در حوزه طیور و آبزیان کمک می‌کند.

وی افزود: تا به امروز 730 شرکت دانش‌بنیان در حوزه زیست فناوری راه‌اندازی شده که بیش از نیمی از آنها مربوط به بخش کشاورزی دام و طیور و آبزیان است.

دبیر ستاد توسعه زیست فناوری معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری در پاسخ به سوال تسنیم گفت: شرکتهای دانش‌بنیانی مرتبط با بخش کشاورزی وجود دارد که بر روی موضوع دوقلوزایی کار کردند اگر شرکتی بتواند از این دانش برای دامپروری استفاده کند علاوه بر اینکه منجر به افزایش درآمد خود می‌شود به امنیت غذایی کشور نیز کمک می‌کند.

وی اظهار داشت: با توجه به اینکه تولید گوشت در کشور در مقایسه با مصرف کمتر است با کمک زیست فناوری و شرکهای دانش‌بنیان می‌توانیم به افزایش تولید کمک کنیم.

قانعی با اشاره به نقش دانش‌های مرتبط با زیست‌فناوری در حوزه تولید واکسن دامی گفت: اگر این واکسنها نباشد ناگهان تولید کشور با مشکل مواجه می‌شود و ما موظف هستیم تولید واکسن‌های نسل جدید و موثر را در این بخش تولید کرده تا مصرف کنندگان به موقع از آن بهره گیرند.

وی همچنین افزود: به دنبال آن هستیم که آنتی‌بیوتیک را در تولید طیور از بین برده و پربیوتیک را جایگزین آن کنیم.

دبیر ستاد توسعه زیست فناوری معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری گفت: از این طریق با جایگزینی یک باکتری و بهره‌گیری از پربیوتیک می‌توانیم آنتی‌بیوتیک‌ها را حذف کرده و مرغهایی عاری از آنتی‌بیوتیک در اختیار مصرف کننده نهایی قرار دهیم تا دغدغه‌هایی که سازمان دامپزشکی در باره وجود آنتی‌بیوتیک‌ها در تولیدات طیور دارد برطرف شود.

توسط admin

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *