مدیر کل دفتر گسترش آموزش عالی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری در نامه‌ای به دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی بر الزام رعایت مفاد ماده 21 قانون افزایش بهره‌وری بخش کشاورزی و منابع طبیعی تأکید کرد.

به گزارش روابط عمومی و امور بین‌الملل سازمان نظام دامپزشکی جمهوری اسلامی ایران، بر اساس نص صریح ماده 21 قانون افزایش بهره وری بخش کشاورزی و منابع طبیعی، وزارت علوم، تحقیقات و فناوری و کلیه دانشگاه‌ها و مؤسسات آموزش عالی غیردولتی موظفند تعداد، رشته و ترکیب جنسیتی دانشجویان رشته‌های تحصیلی دانشگاه‌ها، مراکز و مؤسسات آموزش عالی مرتبط با کشاورزی، منابع طبیعی و دامپزشکی خود را قبل از اعلام و پذیرش، بر اساس نیازسنجی و مدیریت منابع انسانی که توسط وزارت جهاد کشاورزی انجام می‌‌شود. ساماندهی نماید.

 

بر اساس این گزارش دکتر محمدرضا صفری چندی پیش با ارسال پیام تبریک انتصاب دکتر منصور غلامی به عنوان وزیر جدید علوم، تحقیقات و فناوری ضمن یادآوری مفاد این قانون بر ضرورت اقدام عاجل وزارت علوم برای ساماندهی وضعیت آشفته پذیرش دانشجوی دامپزشکی و ممیزی دقیق دانشکده‌های دامپزشکی تأکید کرده بود.

 

رئیس سازمان نظام دامپزشکی همچنین مقوله پذیرش دانشجوی نوبت دوم (شبانه) به‌عنوان یک آفت جدی برای کیفیت علم و آینده علم در ایران دانسته و بر آمادگی سازمان نظام دامپزشکی را برای هرگونه همکاری و تعامل با وزارت علوم، تحقیقات و فناوری را در راستای نیل به اهداف مشروحه و نیز هرگونه اظهار نظر مشورتی در این خصوص اعلام کرده بود.

متن نامه ابوالقاسم دولتی مدیر کل دفتر گسترش آموزش عالی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری بدین شرح است 

 

توسط admin

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *